top of page
חיפוש
  • Taly Warmund

צעדים ראשונים בשיפור האסטרטגיה התחרותית-שיווקית המקוונת של החברה

עודכן: 1 באוק׳ 2023

מאת אמיר אלנקווה, מנכ"ל Webintelligency

ceo@webintelligency.co.cil


אסטרטגיה תחרותית
דע את המתחרים

לחברה שלכם יש אתר אינטרנט. זה אולי אחד הרכיבים המרכזיים בנוכחות הרשתית של הסטרטאפ כדי לפנות להמונים. אתרים רבים הם "פסיביים", כלומר מציגים את החברה, המנהלים שלה, חזון, מוצר וכד'. הם חד-כוונים מתוך הנחה שמי שיכנס לאתר ירצה להכיר את החברה.


אבל אתרים צריכים להיות דו-כוונים במובן הזה שמהצד של החברה תהיה כל הזמן תנועה באתר, עדכונים ופרסומים רלוונטיים לפעילות החברה, ומהצד השני לאפשר לגולשים לאתר לשתף, להגיב, להירשם וכד'. למה זה כל כך חשוב?


מכיוון שאתרים וכל נוכחות רשתית שלנו ברשת מייצרת Traffic .ואם ננתח נכון את הדאטא הזה נוכל להכיר טוב יותר את הקהל שלנו ולשפר את אסטרטגיית השווק המקוון של החברה ואת הנוכחות הרשתית שלה.


כמה מושגי יסוד כאשר אנו מנתחים Traffic :


תנועה לאתר
מקורות התנועה

- Traffic

סך פעילות הגלישה של קהל הגולשים לאתר שלנו, הפעולות שנעשו באתר שלנו ונתונים נוספים שניתן להפיק על הסשן שבו כלול גם האתר שלנו.




חשיפת האתר ברשת
חשיפה נכונה

-Exposure

מידת החשיפה של האתר שלנו ברשת, לקהל ולמנועי חיפוש כמו גוגל. עד כמה התכנים של האתר רלוונטיים ופוגעים לשאלות החיפוש של הציבור שמתעניין במה שהחברה שלנו עושה. כלי מרכזי לשיפור החשיפה נקרא SEO.




התכנים באתר ומידת המעורבות
מעורבות הגולשים באתר

-Engagement

מידת הפעילות שגולש עושה כאשר הם נמצאים בתוך האתר שלנו מול התכנים של האתר שלנו.




חוייה והנעה לפעולה
מסע הלקוח

-Customer Journey

החוויה של הגולשים מרגע הכניסה לאתר שלנו ועד העזיבה. ככל שהחוויה יותר מהנה ומעוררת פעולה , הסיכוי שנקבל פניה או בקשה להצעת מחיר וכד', גבוה יותר.




חברות קצת יותר בשלות, ובעיקר חברות סטרטאפ שמבינות את החשיבות של נוכחות רשתית מוצלחת, ינהלו במקרים רבים חשבונות רשמיים גם ברשתות החברתיות המובילות – יוטיוב, טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק ולינקדאין. כאמור, ובאופן טבעי, כל חשבון כזה מגביר מצד אחד את החשיפה ופעילות הגלישה לתכנים של החברה, ומצד שני מספק לנו המון מידע על קהל הגולשים שאנחנו צריכים להתייחס אליו כאל לקוחות פוטנציאלים (Prospects) .


הניתוח של Traffic דורש ידע ומיומנות והיכרות עם כלים מתאימים. עפ"י רוב, חברות מחזיקות הדאטא אנליסטים לניתוח הרשת, אולם חברות בתחילת הדרך ואפילו בשלב הצמיחה, לא חייבות לגייס כ"א מיומן למשימה הזאת, ובה בעת כן חייבות לדעת מי הקהל שגולש לתכנים של החברה. הן מוציאות למיקור חוץ את פרויקט המחקר שצריך להתקיים על בסיס עתי.


כאן המקום להבחין בין שני סוגי ניתוח של רשתות חברתיות. הראשון, קשור לכריה מושכלת של כל התכנים שהגולשים העלו לחשבונות הרשמיים/לאתר, סימונים למיניהם וכד'. המחקר הזה קשור לתחום שנקרא Listening Social שבמהותו עוקב אחר תכנים חדשים של גולשים. חברות רבות מוציאות את הפרויקט הזה במיקור חוץ כל עוד אין הכרח לבצע את זה בבית.


השני, קשור לניתוח הגלישות, כאמור, והתחום הזה נקרא Analysis Traffic ,שהוא נושא המאמר הזה. מה אנחנו יודעים לומר על הגולשים שלנו מניתוח הגלישות שלהם?


ANALYSIS TRAFFIC
תחומי ענין

• תחומי עניין

• רמת העניין שהם מצאו באתר שלנו

• אתרים מתחרים לאתר שלנו – מתחרים על תשומת הלב של הגולשים

• היכן מתגוררים הגולשים • מאילו אמצעים מתקיימת גלישה – סלולרי, PC ...

• נתונים דמוגרפיים נוספים

• ניתוח פעילות גלישות על ציר הזמן – יכול לסייע לנו לכוון טוב יותר תזמון של קמפיינים באותה רשת חברתית • ניתוח פוסטים שעוררו הכי הרב עניין – להבין מדוע ולייצר פוסטים דומים

• ועוד...


לסיכום, כל חברה עסקית, ובפרט חברת סטרטאפ שמתחילה את מחזור החיים שלה, רוצה להשתלב בצורה מיטבית באקוסיסטם שבו היא פועלת. חלק חשוב מההשתלבות הוא אימוץ ערוצים לאסטרטגיית שווק וחשיפה מקוונים באינטרנט. לכאורה, פעולה שכולם עושים. אולם, אם נביט בקרביים של הגלישות לאתר ולחשבונות הרשמיים שלנו, נוכל לייצר תובנות משמעותיות בנוגע לאיכות הנוכחות הרשתית שלנו, מאפיינים מרכזיים של לקוחות פוטנציאלים (Persona Buyer ) ושיפור ההנחיות שלנו למפיקי הקמפיינים הרשתיים שלנו.

31 צפיות0 תגובות
bottom of page