top of page
חיפוש
  • Taly Warmund

מה הקשר בין סרטוני אנימציה וקריינות ?

או נשאל בצורה קצת אחרת –

איך קריינות מצויינת עוזרת לסרטון אנימציה להפוך מנחמד ל -מעולה?


תמיד אהבתי לחקות בסרטוני וולט דיסני (עוד כילדה) – דמויות שונות. הייתי צופה בסרט, ואוהבת לדבר איתן, לשיר איתן ואפילו להוסיף פה ושם מילים שלא אמרו.


שיחקתי עם הקול, ובסוף אני זוכרת, נהנתי לשיר בסלון את שיר הדואט של אלדין ויסמין יחד עם האח החמוד שלי, לקבל מחיאות כפיים ולהרגיש כאילו החלפנו את השיר המקורי.


וולט דיסני
המנורה של אלאדין

נהננו מזה ביותר והכי חשוב - התחושה היתה נפלאה. באמת הרגשתי אז – שהדמות שדיברתי איתה מובנת, ושהצופה – אכן מתחבר אל הדמות יותר.


כל אחד מאתנו נולד עם קול. מיתרי קול.


הקול האנושי שלנו, המופק מרטט של מיתרי הקול בגרון, המעוצב על ידי הפה, הלשון ומבנים אחרים של מערכת הקול להפקת צלילי דיבור - יכול גם להשתנות בגובה הצליל, הטון והגוון.


ניתן להשתמש בקול שלנו, כדי להעביר מגוון רחב של רגשות, כוונות ומשמעויות באמצעות השפה המדוברת. הקול האנושי הוא כלי רב עוצמה לתקשורת והבעה, וניתן להשתמש בו בהקשרים שונים, כגון שירה, דיבור והופעה.


אחד האמצעים לשיווק טוב של עסק, להצגת מוצר חדש או מתמחה חדש, אולי מבצע חדש או אפילו לספר על יכולות שונים של אנשים – הם סרטוני האנימציה!


הסרטונים הללו הם דרך יעילה מאוד לתקשר רעיונות מורכבים, למשוך קהל ולספר סיפורים מרתקים. הם כייפים, אפשר לשלב גם הומור שמוסיף המון! ובואו נודה – כיף לנו לצפות בהם.


יחד עם זאת, כשסרטוני אנימציה מסתמכים רק על אפקטים חזותיים בלבד, מלווים רק במוסיקה ותמונות - המסר עלול לא להיות מובן במלואו ופשוט - להתפספס.


כאן נכנס לתמונה הכוח של הקריינות.


קריינות
קריינות

על ידי הוספת קריינות מדוייקת לסרטון האנימציה, אפשר ליצור חוויה סוחפת ומושכת יותר עבור קהל היעד.להבהיר מושגים מורכבים ולעורר רגשות ספציפיים.


במאמר זה, נעבור על היתרונות של שימוש בקריינות בסרטוני אנימציה, ניתן גם טיפים ליצירת קריינות אפקטיבית, וחשוב לא פחות – כמה חשוב לבחור את אמן הקול המתאים לפרויקט שלך.


בין אם אתם משווקים, מחנכים או יוצרי תוכן, שילוב של קריינות בסרטוני האנימציה, יכול לעזור לקחת את התוכן שלכם לשלב הבא.


אחד מהיתרונות הגדולים הוא הדרך של הקריינות לספר סיפורים טוב יותר. בעצם, לספר את סיפור הסרטון הכי טוב שאפשר.


הסיפור מוסיף רובד נוסף לסרטון, שיכול לעזור ליצור סיפור מרתק שכזה שישבה את לב הצופה. קריינות כתובה היטב יכולה לעזור לבנות מתח, להעביר רגשות ולספק הקשר לאמצעים החזותיים.

וידאו וקריינות
תקשורת חזותית


יתרון נוסף לא פחות חשוב -

תקשורת ברורה! על ידי שימוש ב-Voice over, אפשר להבטיח שמידע חשוב יועבר בצורה ברורה לצופה. זהו שימוש חשוב במיוחד עבור מושגים מורכבים או מידע טכני, שכן הקריינות יכולה לספק הסבר ברור שקל להבין.

קריין עם קול נעים וטונציה נכונה לכל סרטון ובמיוחד לסרטונים עם מושגים טכניים, שלעיתים הופכים אותם להיות סרטונים סטנדרטיים למדי - יכול ליצור הקשבה מלאה של הצופה ועניין.


מה שמביא אותי ליתרון שלישי והוא – הנגישות.


המידע שעובר הופך נגיש לקהל רחב יותר, כי הוא מובן. ניתן לתת מענה לאלו שעלולים לסבול מלקויות שמיעה (ואז משולבות כתוביות או משפטים בסרטון) וכן למי שמעדיף להקשיב למידע במקום לקרוא אותו.

יתרון רביעי הינה-


גמישות. ניתן להוסיף Voice over בכל שלב בתהליך האנימציה, מה שמעניק גמישות ומאפשר ביצוע שינויים בקלות. זה אומר שאם צריך לעדכן את התסריט או לשנות את הטון של הקריינות, ניתן לעשות זאת מבלי שיצטרכו לעבוד מחדש על כל האנימציה.

סרטוני אנימציה
VOICE OVER


לקריין מקצועי – חשוב לתת מה שנקרא "הוראות בימוי" – הדגשת מילים חשובות, טונציה ספציפית לסרטון או להסביר מה סגנון הקריינות שתואמת את מה שהלקוח רוצה להעביר.


הוראות כאלו הניתנות מראש – יקטינו את הצורך בתיקונים אחר כך.


גם המקצועיות נראית ומוערכת מסרטונים מלווים קול. שימוש באמן קריינות מקצועי יכול לעזור להעניק לאנימציה שלך תחושה מלוטשת ומקצועית יותר. קריינות טובה יכולה להעלות את איכות האנימציה שלך ולגרום לה לבלוט מהקהל.


דיברנו על קלות הבנה של הסרטון, ומה עם התמונות המוצגות על המסך?


זהו יתרון נוסף! שילוב הקריינות, שימושית ביותר במיוחד כאשר עוסקים במושגים מורכבים והבהרת תמונות שמופיעות. הקריינות מונעת בלבול, ומבטיחה שהמסר המיועד מועבר היטב ובצורה ברורה.


קריינות מלוהקת היטב יכולה להוסיף אישיות לדמות בסרטון, ולהפוך אותה למקושרת יותר ומושכת יותר עבור הקהל. זה יכול לעזור ליצור חוויה בלתי נשכחת מהסרטון ולהשאיר רושם מתמשך.

אנימציה מחברת לרגש
רגשות


קריינות יכולה ליצור קשרים רגשיים עם הקהל על ידי עוררות של רגשות ספציפיים באמצעות טון, גובה וקצב הדיבור.זהו יתרון שיכול להיות חזק במיוחד כאשר נעשה בו שימוש בשילוב עם אנימציות מעוררות חזותית.

יתרון אדיר היא צורת ההקלטה!


לקריין עם אולפן ביתי מקצועי בו ניתן להקליט קריינות בנפרד מהאנימציה – אין חיסכון גדול מזה בזמן ובמשאבים אדירים.


מה שאומר שניתן ליצור סרטון וקריינות יחד בצורה הרבה יותר מהירה ויעילה, מאשר הקלטת דיאלוג חי במהלך תהליך האנימציה. התוצאות יהיו באיכות גבוהה הרבה יותר.




אז תחשבו על זה, סרטון אנימציה שיהיה מעניין, משולב מוסיקת רקע וקריינות מקצועית ומדוייקת,

שמסבירה בדיוק מה שתרצו שהצופה יבין.


חיסכון בזמן, השגת קהל רחב יותר שצופה ונהנה – ואולי גם פונה אליכם,


אפשרות לתיקון אם יש תוספות או שינויים בסרטון, יחד עם קריינות נעימה לאוזן,


שמחברת את הצופה אליכם, ויוצרת רגש חיובי ורצון לדעת עוד. קריין מקצועי ברור שמבין את דרישות הלקוח, יודע לבצע נכון מבחינת טונציה, גוון קול, מילים מסויימות, שמתייחס להוראות הבימוי שניתנו מראש, משולב יחד עם אנימטור מוכשר ויצירתי -


כל אלו – יוצרים יחד קשר חזק בין סרטוני אנימציה וקריינות קשובה ללקוח ולמטרה –

המטרה היא סרטוני אנימציה
המטרה היא סרטוני אנימציה

שיכולה להרים ולקדם את הסרטונים שלכם הכי גבוה שאפשר!


ל- מה אתם עוד מחכים?


זה הזמן ליצור לכם את סרטון האנימציה שלכם שירים אתכם גבוה!

שני פלני - shanipalny@gmail.com



21 צפיות0 תגובות
bottom of page